måndag 6 december 2010

Undrar vart julen tog vägen

Jag känner mig lite som låten som går "And so this is Christmas, and what have you done? Another year's over, and a new one's just begun..." Sådär lite melankoliskt deprimerad.

Det hade snöat här för någon dag sedan, men sen, eftersom det är England, och det förr eller senare MÅSTE regna här (det är tydligen lag på det) så har vi ingen snö längre :(

Jag saknar de djupa snödrivorna att pulsa runt i. Jag saknar att måsta se till att skorna sitter ordentligt och att det inte kommer in nå snö i dem när man pulsar. Jag saknar min vinterkjol (ja, jag har en vinterkjol) den är jätte varm, varmare än byxor faktiskt (fast inte om man åker pulka)

Lussebullar
Jag och Johanna gjorde lussebullar härom dagen. Över 30 stycken! Sen åt vi upp alla på tre-fyra dagar. Lussebulls-tokiga som vi är. Vi gjorde glögg också, eller Mulled wine. Det luktade som glögg, men snakade som varmt rödvin... Ingen hit direkt. Men vinet var faktiskt riktigt gott för att vara så billigt, det kostade inte ens 3£ för en flaska!

Men nu ska jag sluta vara så deprimerad över att det inte finns nån snö här, och snurra igång nån julsång på spotify. Sen ska jag leta reda på en kopp te att värma mig med (det är nästan lika kallt inomhus som utomhus här) och försöka mana upp lite Christmas spirit... (jag har åtminstone en chokladjulkalender, en Doctor Who chokladjulkalender :) )

2 kommentarer:

  1. Det låter som om du har det ganska bra i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är superhärligt här :) det är bara snön och kylan jag saknar (kylan utomhus alltså, inte innomhus ;) )

    SvaraRadera