torsdag 16 december 2010

Lista: Andra författares skrivtips

Jag har nu surfat runt så mycket och letat tips att det har blivit en så lång lista att jag inte kan hålla koll på den längre i webbläsaren, dessutom så får ju ingen annan reda på dem om jag inte delar med mig, så här kommer en lista som jag kommer att bygga vidare på:

Skrivprocess/Skrivtips
Tips från Jurgen
Skriv-budkaveln far fram!
Tio steg till att bli en ungdomsförfattare 
Bli ungdomsfantasyförfattare - tio snabba steg 
Så blir du romanförfattare i 10 steg
Skriv en spänningsroman - 10 steg
Plot whisperer for writers and readers
On Writing   (måååånga linkar att klicka vidare på)
5 Tips for Instantly Improving Your Novel
Seven Ways to Show Character Growth
Revising as You Go is Procrastination
Författartips


Tryckerier etcetera:

ScandinavianBook
CreateSpace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar