fredag 24 december 2010

Planering...

...är inte min starka sida. Jag hade ju planerat att planera och skriva I Called Him Gabriel i Januari/Februari, men som det ser ut nu så kommer det inte att bli så. Det står helt stilla mellan Gabriel och Iris. Däremot tappade jag bort mig i Steampunkens värld och måste alltså använda Safari browsern eftersom Firefox browsern som jag annars använder har närmare 100 tabbar öppna och laddar e x t r e m t långsamt.


Så, I Called Him Gabriel får vika hädan för The Stuff Dreams Are Made Of, ett Steampunk äventyr med flygande skepp och luft pirater.

Det roliga är att jag inte har läst en enda Steampunk bok. Jag gottgör det dock genom att se en massa Steampunk inspirerade filmer så som The League of Extraordinary Gentlemen, Treasure Planet, Atlantis: The Last Empire, och National Treasure 1 och 2 (men mest för att Nicholas Cage är med i dem) and The Sorcerers Apprentice, The Golden Compass och City of Ember (om ni inte sett City of Ember så rekommenderar jag den verkligen!)

Och så klart har jag redan gjort en framsida att visa upp. Den är inte färdig ännu, och i det här stadiet har bakgrunden hunnit vara svart, brun, blå, vit och beige, och just nu är den alltså mörkgrå... får se var den slutar. Jag gillar i alla fall hur titeln kontrasterar mot bakgrunden :) Jag kanske borde satsa på att bli bokdesigner istället :)

Måsta edita och lägga till:
Och ja, alltså, jag har redan halva den boken färdig planerad. :S Och det bara kom till mig, som om jag inte ens behövde tänka, fast jag har tänkt något liknande tidigare, fast i andra banor, så det var bara att vinkla om och fila lite på bitarna så passar de nästan perfekt ihop. Vilket nästan är skrämmande. Varifrån kommer alla de här idéerna? Det är som om jag har en idébank i skallen som poppar upp idéer lika fort som ett maskingevär. Jag vet inte ens om det är mina idéer. :S Och nu ska jag gå och sova. Klockan är för mycket redan och jag borde sova för länge sedan. God Natt och God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar