lördag 24 april 2010

Dåligt samvete



Det är så mycket jag har lämnat ogjort, som jag inte har orkat med efter långa dagar på jobbet. Bland annat borde jag diska, jag borde dammsuga och tvätta golvet i köket och flytta tillbaka spisen till sin plats (som jag flyttade för flera veckor sedan för att tvätta bakom, men det blev aldrig av)
Jag borde tvätta kläder, och vika de kläder som redan är tvättade, jag borde gå igenom garderoben och kasta/ge bort alla kläder jag inte längre använder.
Jag borde dammsuga och tvätta golvet i vardagsrummet, jag borde plocka ihop böckerna och försöka få plats i bokhyllan för dem.
Jag borde sortera alla papper som jag samlat på mig och förstöra de konfidentiella papprena ( såna med elevlistor och provvitsord etc.)
Jag borde gå igenom alla mina studiepapper, och plocka alla viktiga papper i en pärm ( jag plockade lönebreven i en pärm och upptäckte att jag haft 2 jobb som jag helt glömt bort då jag skrivit CV)

Och nu kommer vi till det enda jag vill göra: skriva
Jag har hittat den mystiske Drömmakaren - han med de himmelsblå ögonen, jag vet vad Övervakaren är ute efter och varför han finns. Jag vet vad Speldjävulen heter på riktigt och vad det är för nyckel Mia hittade. Jag har ett ganska stort humm om varför Jesper inte vill att Mia ska komma med på utflykt till Andra sidan, och det enda jag behöver göra är att skriva ner allt...

Och då dyker det dåliga samvetet upp. Diska, städa, tvätta, vik, kasta, släng, sortera...
Som tur är det lördag och jag kan viga hela dagen åt att lindra det dåliga samvetet så att jag kan skriva imorgon. Medan jag städar tänker jag tänka på boken, och allt som ska hända i den. :D

Bilden föreställer Adriana (Adi) en av Mias nya kompisar. Själv tycker jag att Adi är cool och önskar att jag var mer som henne :) Jag skulle också vilja ha vita dreads :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar