torsdag 27 maj 2010

Urvalsprov och intervju

Jag skrev urvalsprov till Arcadas Film och Tv linje igår och blev till min stora förtjusning skickad vidare på intervju idag. Intervjun gick bra, ganska otroligt bra, om jag får säga det själv, om jag skulle vara intervjuaren så skulle jag anta mig själv, helt klart. Jag har varit på soligt humör trots att regnet öser ner från en grå himmel, för det kändes så bra efter intervjun. Nu är det bara att vänta på brevet som kommer i juli och meddelar om jag blir antagen. *håller tummarna*

Jag har också printat ut manuset på boken jag skrev i höstas (den jag skrev om i förra inlägget) 127 A4 sidor blev det. En hiskelig hög, och till mitt stora förtret så krånglade skrivaren så jag fick gå efter vaktmästaren (jag skrev ut den på Uni, är inte helt säker på om man får göra det, men man får 600 sidor att printa per termin, och jag tycker det är studerandens ensak vad de printar ut, men lite nervös var jag när vaktmästaren kom och tittade) Nu vet jag vad man ska göra ifall den röda lampan lyser och ingenting händer, vilket hände fyra gånger till innan jag hade alla sidor printade :S Men det var inte mitt fel! :)

Nu ska jag läsa igenom den med en röd penna och stryka och ha mig så mycket jag kan :D

1 kommentar:

  1. Grattis till den lyckade intervjun. Håller tummarna! Spännande med boken! Kram Kim

    SvaraRadera