fredag 14 maj 2010

Lediga dagar

Eftersom det var kristi himmelsfärdsdag igår och vi var lediga, så är vi lediga idag också, eftersom vi sen jobbar in en skollördag då vi är på den årliga stafettkarnevalen. Igår var vädret lite sisådär, med ljusa heltäckande moln, men solen dök fram av och till och så hade vi en regnstorm. Och idag, säkert bara pga regnstormen igår har vi soligt :) Så soligt att när jag öppnade mellandörren till balkongen slog värmen emot mig som en vägg. Det blåser lite, vilket gör det mera uthärdligt, annars skulle jag inte sitta på balkongen. Det är så svalkande skönt när de små vindpustarna kommer och blåser bort hettan.
Det här blir en lång helg. Jag var redan inställd på att det är jobb imorgon tills jag kom på att det bara är fredag och jag har två lediga dagar till. :)
Jag har dock en lång komihåg lista att gå igenom innan jag lämnar storstaden för sommaren och för en mindre stad några hundratals kilometer norrut (Vasa)
Igår såg jag på Doctor Who - en ny guilty pleasure som jag upptäckt. Om jag skulle träffa the Doctor så skulle jag också tacka ja till att följa med honom på äventyr :) (För de som inte sett Doctor Who och är intresserade av science-fiction rekommenderar jag den serien verkligen!
Igår (förutom att jag såg på diverse avsnitt av ovan nämnda doktor) så skrev jag också på boken, snart är andra kapitlet klart :). Jag skickade också en omarbetad verion av första kapitlet till min syster för att höra vad hon tycker (hon tyckte att början blir bara mer och mer spännande)
Nu ska jag påta ett lass kläder i tvättmaskinen, så jag åtminstone har gjort nånting idag :) Sen tänker jag äta lunch och därefter återå till att skriva. :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar