fredag 9 juli 2010

Min första bok

Så här ser den ut... min första bok :D och ja, jag är verkligen så hyper som jag ser ut på bilden. Jag kunde knappt andas när jag kom hem och såg paketet ligga på golvet och vänta på mig. :D

För de som inte hängt med så är det alltså min första vinnande National Novel Writing Month roman som jag skrev i november 2009. National Novel Writing Month (NaNoWriMo) går ut på att man skriver 50.000 ord i november och alla som har verifierat sina 50.000 ord innan 1 december har vunnit. Som vinst får man ett certifikat som man kan printa ut själv och endel företag sponsorerar genom att ge rabatter på deras tjänster eller varor etc. till de som vunnit. En av sponsorerna var CreateSpace som lovade en gratis "proofcopy" (författarens första exemplar där de sista felen borde upptäckas innan boken trycks i flera exemplar) till alla som vann. Och det här är alltså min proofcopy :D

Det är inte det bästa jag har skrivit, och jag kunde verkligen ha gjort den bättre om jag börjat i tid (jag har haft 7 månader på mig att få den finslipad, men gissa vem som valde att ignorera den de första 6?)
Historien är ganska bra tycker jag däremot, den är helt underbar i min hjärna. Tyvärr är det bara ungefär hälften av hela skapelsen som fått form på papper, resten flyter runt som små moln och idéer i min hjärna.
Nu har jag början, så det är bara att fortsätta :D tror jag ska skriva lite på Drömfångaren ikväll (om inte datorn blir för het (det är otroligt hett här))

Men nu ska jag till citymarket och köpa glass i stora lass. Jag ska köpa den dyraste godaste glassen och fira att jag nu kan vifta med en bok och säga "Den här har jag skrivit" :D

3 kommentarer:

  1. GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Vet precis hur det känns! Njut! Många kramar från Kim

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis!
    Vad roligt, njut av den ljuva framgången :D

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket :D båda två!
    Kram!

    SvaraRadera