torsdag 28 juli 2011

London London

Jag har inte uppdaterat på länge, även om jag tänkt på att göra det. Men det har aldrig blivit av. Nu när jag riskerar förlora internet i några dagar så tänkte jag bara uppdatera så att de som är intresserade vet vad jag pysslar med ...
Jag jobbar fortfarande på samma ställe, och jag bor fortfarande med kackerlackor i köket. När Johanna var här på besök så såg hon en mus (det är väl bra, möss äter ju kackerlackor) men det var lite för mycket för mig, så jag letade reda på ett annat rum. Australienskan som bor i rummet intill (och hon har inget fönster!) ville också flytta så vi bestämde oss för att flytta tillsammans.
Så jag hittade en nyrenoverad fräsh lägenhet på andra sidan Leyton tube station. 900£ per mådad, men delat så blir det mycket mera värt att bo där än här, där jag betalar 440£/månad med kackerlackor och möss i köket, hål i taket i köket (när det regnar riktigt mycket har vi Venedig i köket) och myror i badrummet och nånting i vattensystemet som ger mig allergisk reaktion runt mina ögon (det ser ut som om jag har varit i slagsmål)

Påtal om mitt öga och slagsmål; vi har polismän på besök lite nu och då i butiken där jag jobbar (mest för att de äter lunch i vår canteena) härom dagen stannade an av polismännen framför mig när jag stod i självscannen och tittade på mig och frågade allvarligt:
"Är du säker på att det är en allergisk reaktion, att det inte är ett blåmärke? Du kan säga om det hänt nåt. Det är väl ingen som har slagit dig?"
Och jag skrattade och svarade "Det är en allergisk reaktion, om någon skulle ha slagit mig så skulle jag ha slått tillbaka ..."

Den sista denna månad (på söndag) så flyttar vi! JEJ!
Och jag kanske skulle tillägga att jag har hittat en pojke här. En del har frågat och nu svarar jag; jag har hittat en pojke, därför stannar jag här i alla fall ett tag till. :)

Skrivandet går så där mittemellan bra. Jag har en halv bok färdig (Getting Even) och en annan påbörjad. Then Came Mary proof copyn har fortfarande inte kommit och jag börjar bli lite orolig, men det stod i mitten av augusti så jag får väl hoppas att den kommer då (har för mig att den kom snabbare förra året ...) Jag funderar också på att skriva om den i första person, men det är bara funderingar, jag gillar tredje persons vyn ...

Jag planerar att landa på finsk mark nån gång kring den 20 augusti. (jag vill bara ha min linemanagers signatur på att jag får ledigt då innan jag betalar flygbiljett) Ska rensa ut lägenheten i Helsingfors och sen hälsa på familjen på Åland (ja, jag hade ju planerat att förvara några av mina saker hos mina föräldrar också tills jag har bestämt mig var jag vill bo)

Bokantalet på spismanteln har i princip varit konstant ... fortfarande ca 100 stycken. Tror de har ökat med ca 10 dock ... ;) Nya tillägg är Meg Cabots Queen of Babble, en bok om Forensics, Write a Blockbuster, Time Paradox, :59 seconds och Paranormality och tre böcker om att köpa och sälja hus ... Ja, ganska stor spridning på böckerna.

Jag funderar också på att börja studera kriminologi, de har ganska bra kurser på internet här i England, men det kostar (bortskämd nordbo) så jag vet inte om det kommer att bli mer än funderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar