onsdag 9 mars 2011

Ensam

Min kompis Johanna, som flyttade tillsammans med mig till London, ska nu flytta tillbaka till Sverige. Imorgon lyfter hennes flyg.
Jag kommer sakna henne. Och jag har också börjat fundera om jag också ska ta och packa mig hem. Men jag vill inte ännu. Dessutom måste jag i såfall hitta jobb i Finland.

Jag vill studera. Men jag vill jobba också.
Jag vill bo i London. Men jag vill bo i Helsingfors också.

Det är så svårt att välja! Jag trodde jag hade bestämt mig; jag far tillbaka till Finland i Augusti. Men nu när jag fått permanent kontrakt på jobbet så vet jag inte. Jag saknar min lägenhet och mina kompisar, min syster och min familj. Men om jag far så kommer jag att sakna alla nya kompisar jag fått här...

Det känns som om ett gummiband förbinder mig med Finland. Drar mig tillbaka. Hittills har jag kämpat emot, men nu börjar jag tveka. Mina händer är svettiga, och jag tappar snart taget om dörrkarmen i London. Men jag vet inte om jag vill släppa taget.

Det är så svårt att välja.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det var väldigt modigt av dig att flytta till London :) Så lycka till med vad du än beslutar dig för!

    SvaraRadera
  2. Kommer sakna dig också! (och oroa mig för dina matvanor... ;) ) Men vi ses ju relativt snart igen :)

    SvaraRadera
  3. Tessi! Det är inte lätt att besluta var man vill vara och vad man vill göra. När man åker iväg längre bort för en tid, inser man att världen är så mycket mer än bara Finland. Men sen måste man också komma ihåg att besluten man tar bara gäller den närmaste tiden, inte för resten av ens liv :)

    SvaraRadera