torsdag 28 oktober 2010

Varmvatten

Jag visste inte att jag var så beroende av varmvatten - förrän jag blev utan det förstås. I princip sen söndag har vi varit utan varmvatten, för boilern var sönder. I måndags kom en gubbe och fixade den, men den var sen inte fixad ändå, och varmvattnet var ett minne blott.
Jag har alltså inte kunnat tvätta håret på flera dagar, och nu börjar det lite märkas, och det börjar bli lite irriterande och det betyder att jag måste motstå det iskalla vattnet som rinner ur kranen och tvätta håret i det. Vilket jag borde göra NU för jag ska på jobb om 2 timmar och det tar 1 timme att ta sig till jobbet.
På jobbet däremot har vi varmvatten... där är det nästan tvärtom, vi har bara varmvatten och man måste spola vatten länge för att komma till det kalla. Där är det också jätte varmt (värmen sipprar säkert upp från köket) så svetten rinner, och man bara längtar efter en dusch, som kommer vara iskall om man vågar sig på en. :/
Men förhopningsvis kommer de idag och fixar boilern idag... eller imorgon... förhoppningsvis den här veckan åtminstone.
Och så upptäcker jag allt fler och fler saker jag saknar i Finland, bl.a. en liten Terminator-Chihuahua med namnet Vieno.

Nu mot det kalla vattnet! Allons-y!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar