tisdag 12 januari 2010

IKEA feber

Jag slår vad om att de flesta av oss önskar ett bankkort med oändlig täckning... jag gör det i alla fall :)
Och om jag hade ett sådand bankkort så skulle jag fara till IKEA direkt.
Inte för att jag tycker att IKEA är värdens bästa ställe, (deras möbler är egentligen för det mesta skit - sett ur en snickares dotters ögon) men det betyder inte att man inte kan tycka att en del av sortimentet är snyggt... och sukta efter det >.<
Jag suktar... jätte mycket.
Hittade nyligen en "Lisää ostoslistalle" knapp (lägg till inköpslistan)
och sen var det kört!
När jag vågade mig på att titta efter stod summan på över 400 € (vågar inte säga närmare hur mycket över 400 det var, men tro mig - jag skulle måsta äta gröt i tre månader framöver för att ha råd med nåt sånt XD )
Jag planerar också många turer till IKEA i min hjärna, men av någon underlig anledning blir de turerna aldrig av (kanske någon slags undermedveten självbevarelsedrift)
Jag hade planerat en till idag... bussen år om en timme och jag funderar fortfarande ifall jag borde fara. Jag ska åtminstone ha fyra stoldynor och en stor matta (= över 80€) får se hur det går med farandet, eller om jag bestämmer mig för att städa istället (yeah, right, as if that's gonna happen)
Det värsta är att jag måste bestämma mig snart >.<
Jag tror jag väntar. Ska se om ajg får med mig nån kompis som kan hålla mig i styr. (Och eventuellt hjälpa mig frakta hem möblerna)
Jag måste antagligen snart flytta igen - eller börja kasta ut saker XD
Jag tror jag ska börja idag, det här med att kasta ut saker.
Önska mig lycka till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar