söndag 17 januari 2010

Albino

Jag fick i torsdags kväll en dvärgvädurskanin. Hon är Albino och helt vit med röda ögon.
Hon lär till och med ha stamtavla, fast jag måste ännu ringa uppfödaren och fråga efter den. Hon hade varit hos en barnfamilj, där barnen hade tröttnat på henne och ville inte ta hand om henne, stackaren. Efter några vändor och några telefonsamtal blev hon sen hemkörd till mig. En liten vit sak med sammetslen päls och röda blanka ögon.
Det var kärlek vid första ögonkastet.
Nu har vi bekantat oss med varandra och kommer jätte bra överens. Fast hon har ännu inte förstått att när jag sätter ner henne från sängen/soffan gång på annan så betyder det att hon inte får vara där.
Planerar att lära henne att hoppa. Och eventuellt ifall jag orkar fara på utställning med henne :D men det är kul att inte vara ensam i lägenheten hela tiden. Blir lite mysigare när man har en vit hårboll att komma hem till. :)
Och så kan jag ju tillägga att jag döpt henne till Miss Elizabeth, Lizzy for short :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar