fredag 2 november 2012

Böcker från Vulkan

Nu har böckerna som jag ska recensera kommit från Vulkan. Jej! (Dock var paketet för stort för att rymmas genom brevinkastet (vi har världens minsta brevinkast) så mannen måsta fara och hämta det från posten)

Det kommer ta en stund innan jag kan börja läsa (även om jag redan tjuvstartat lite, kunde inte motstå frestelsen :) ) pga. NaNoWriMo (vad annars - det är November!)

Så långt kan jag säga att Fat Molly - Jakten på lyckan (och kilona) funderade jag faktiskt på att köpa från nån internetbokhandel då jag läste om den. Efter att jag läst den får vi se om jag håller fast vid vad jag tyckte om baksidetexten.
Som man sår hade jag hört talas om och funderade lite om jag verkligen behöver ännu en trädgårdsbok... men då jag bläddrat i den så verkar den lovande. Får se hur det är då jag börjar läsa
Poesi läser jag inte (såvida det inte är min egen) men när jag tjuvkikade i Hippien som gud glömde... bland alla punkare så fångades jag direkt av början av första dikten: "Jag tittar på dig och ler, tårarna hopas i ögonen. / Du ligger i sängen och sover rofyllt." - villken nybliven mamma har inte gjort just detta? Pang, träff rakt i hjärtat. Ska i alla fall ge poesin en chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar