onsdag 2 februari 2011

Nästan lika beroendeframkallande som choklad

Milkshake. Fast oftast blir man så kall av det, och så är det ju inte sååå nyttigt om man har en massa glass i det heller. Därför har jag, i indisk lassi anda, blandat yoghurt och mjölk, lagt i lite honung och sitter nu och slevar i mig för fulla muggar. Igår hade jag två muggar "lassi", och den här är den första för idag. Min mage kommer att vara så glad för alla probiotiska bakterier den nu får i sig, som den annars väldigt sällan får se skymt av.
Vanligtvis tycker jag att Yoghurt är för tjockt, för mycket, och mjölken är för tunn för müslin. Men om man blandar de båda så kan man själv bestämma konsistensen! :D

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Milkshake, eller smoothies är perfekt när man inte har någon större lust att äta något, men ändå känner att magen behöver något. Kram Kim

    SvaraRadera