torsdag 2 augusti 2012

Som världens överraskning

kom jag den 27 juli klockan 03:26 (engelsk tid) och vägde 3,28 kg.

Jag håller just på att vänja mig vid att vara utanför mammas mage istället för innanför, där det ju var så varmt och mysigt.
Jag försöker slå rekord i längdpissning, senast lyckades jag träffa barnmorskan (bullseye! Fast det var nog lite obehagligt att ligga på en pissblöt våg, så det gillade jag INTE). Nästa gång planerar jag på att sikta på väggen bakom skötbordet (om inte mamma hinner stoppa mig - hon gjorde det första gången, men jag ger mig inte!) borde vara tillräckligt jobbigt att torka upp därifrån... Skarpt skjuter jag så det vibrerar om knutarna, speciellt då pappa ska byta, för han tycker det är så äckligt.
Men mest gillar jag att sova. Nära mamma, nära pappa, på den blåa kudden - en av mina favoritplatser (förutom mammas mage förstås) där brukar jag nämligen få mat också, fast ibland är det obekvämt och då går det bra utan kudde också.
Ibland blir mina tår kalla, då brukar mamma låta mig sparka på hennes mage, för att värma tårna. Det är kul, för nu har jag sparkat på precis samma ställe både från utsidan och insidan.

Mamma är snäll. Jag brukar ligga och titta upp på henne när jag ligger på hennes mage. Hon har en massa underliga ljud för sig (jag tror allvarligt talat hon är knäpp) och ibland fattar hon noll. Hon byter blöja när jag är hungrig och matar mig när jag vill ha en ren blöja. Det enda hon förstår är när jag är kall, för då värmer hon mig, eller när jag är för varm, då blåser hon på mig så jag får det svalt och skönt.

Favoritplats: På blåa kudden i soffan bredvid mamma.
Favoritställning: som en groda
Favorituttryck: "Käääh." alternativt "Kieeh."
Favoritmat: mammas såklart!
Favoritsysselsättning: Sova

Sova och äta - det är livet det!

1 kommentar: