måndag 17 januari 2011

Om man lite funderar

så kommer man nog fram till något bra till slut.

Det gör åtminstone jag... för det mesta.

Jag är tillbaka på I called him Gabriel efter att ha planerat halva The stuff Dreams are made of (eller i princip hela, men själva huvudpersonen är ganska platt ännu, så jag ska vänta och se om den blåses upp). Medan jag planerade Dreams så blåstes Gabriel och Iris upp, och nu är i princip hela idén till den boken färdig, så det är bara att sätta igång att skriva :) vilket jag ska göra.

Annars så går det helt hyfsat här i London. Har äntligen lyckats skaffa bankkonto vid HSBC, the world's local bank, efter några om och men. De måsta gå och prata med managern innan de kunde ge mig ett konto. Jag tror de i smyg är finne-diskriminerare, för (jag var till 5 olika banker, och alla sa i princip samma sak) man behöver bevis på var man bor, till exempel gas-räkning eller el/vatten räkning (vilket jag inte har, eftersom jag bara hyr ett rum i en lägenhet) i alla fall, när jag visar dem alla mina papper jag har så frågar de varifrån jag kommer. Finland, och så visar jag mitt pass och de drar lite negativt på munnen, tar passet och säger att de ska göra sitt bästa. Två minuter senare kommer de tillbaka skakandes på huvudet.
Lyckligtvis gick jag till HSBC en gång till för att höra ifall jag kunde boka tid, sen fara till jobbet och hämta arbetsintyg och sen komma tillbaka. Då gick en annan kvinna än första gången och pratade med managern och tadaaa! Bankkonto! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar